معرفي اعضاي هيئت انتخاب كميته هنرهاي تجسمي


مرتضی گودرزی دیباج، رسول اولیاء زاده، علی وزیریان، حسین نیرومند،نادر قشقایی، حسین غلامی و امیرحسین آقا میری جزء اعضاي بازبين مرحله انتخاب داوري آثار كميته هنرهاي تجسمي سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري هستند.

دکتر مرتضي گودرزي ديباج

دكتر مرتضی گودرزی دیباج مدرس دانشگاه، نقاش، منتقد و محقق هنری و رئیس مرکز هنهاي تجسمي حوزه هنري از پژوهشگران و هنرمندان معاصر است كه سال‌ها در زمینه‌های گوناگون تولید هنر و پژوهش فعالیت كرده است. وی علاوه بر مسئولیت‌های مختلف و داوری و دبیری بیینال‌ها و جشنواره‌ها، عضو گروه نقد فرهنگستان هنر، است. نگارش صدها مقاله و ایراد سخنرانی‌های علمی، هنری و تألیف كتاب‌های متعددی مانند جست‌وجوی هویت در نقاشی معاصر ایران، مجموعه كتاب‌‌های تجزیه و تحلیل آثار«هنر مدرن» ، «تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر» و «معرفت هنر معاصر» از جمله فعالیت‌های علمی اوست

رسول اوليازاده
رسول اوليازاده متولد 1336 تهران و کارشناس ارشد گرافیک است. او مدرس عکاسی و گرافیک در دانشگاه های هنر و عضو هیأت داوران مسابقات گوناگون عکس در جشنواره هاي نختلف بوده است. او همچنين عکاسي مطبوعات از سال 59 تا 86 و سه دوره عضو هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات را در کارنامه هنري و حرفه اي خود دارد. دبیر سرویس عکس نشریات مختلف، گرافیست مجلات مختلف و مدیريت خانه عکاسان ایران از ديگر فعاليت هاي اوست.

علي وزيريان
علي وزيريان در سال 1339در تهران متولد شد.او در زمینه‌های هنری نقاشی و گرافيک به صورت تخصصی کار می کند. او فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1370است. وی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به عنوان طراح تندیس پروانه زرین جشنواره، جشنواره فیلم فجر به عنوان طراح پوستر در سال‌های 1367 و 1368 و در بنیاد سینمایی فارابی به عنوان طراح پوستر فیلم‌های خارجی فعالیت داشته است. همچنین برپایی چندین نمایشگاه انفرادی و شرکت در نمایشگاه های گروهی در داخل وخارج از کشور از دیگر فعالیت های این هنرمند محسوب می شوند. وزیریان علاوه بر فعالیت در حوزه تجسمی، به ساخت چندین فیلم بلند سینمایی پرداخته است که از فیلم "یک وجب از آسمان" می توان به عنوان اثر اخیر وی نام برد. موضوعات فیلم های وزیریان در حوزه مسائل دینی ساخته شده اند.

محمدحسين نيرومند
محمدحسين نيرومند متولد 1343 مشهد،کارشناس طراحي صنعتي از دانشگاه تهران است. از جمله فعاليت هاي وي مي توان به مدير مسئول كيهان كاريكاتور 1381 ـ 1371، مديريت گروه جوان طرح و برنامه شبكه دو سيما1380 ـ 1375، مدير سابق گروه طرح و برنامه شبكه دو سيما .، كتاب طنز مصور (مجموعة آثار)/1366. تأليف دهها مقاله در ارتباط با آموزش كاريكاتور در كيهان كاريكاتور. تأليف مقالات در روزنامه كيهان (مطالب روز). دبير شوراي ارزشيابي هنرمندان ، نويسندگان و شاعران كشور . سرپرست مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري . مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي . مدير گروه طرح و برنامه و نظارت و ارزشيابي شبكه دو سيما، مشاور هنري مدير مركز توليد انيمشن سازمان صدا و سيما ( صبا )، عضو تحريريه ( كميك جهاني ) نشريه بين‌المللي كارتون كه در آمريكا منتشر مي‌شود. داور دو سالانه بين‌المللي كارتون تهران، دبير شوراي ارزشيابي هنرمندان ، نويسندگان و شاعران كشور .. ـ مشاور هنري رياست حوزه هنري اشاره كرد. وهمچنين رياست سازمان توسعه سينمايي سوره ، اشاره کرد.

نادر قشقایی
نادر قشقایی متولد 1336 تهران است. او دارای دیپلم از هنرستان هنرهای زیبا، فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته مجسمه‌سازی، فوق‌لیسانس تجربی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناس و مشاور شورای علمی حجم‌سازی سازمان زیباسازی شهر تهران، عضو رسمی مرکز هنرهای تجسمی حوزه‌ هنری، عضو هیئت مدیره انجمن مجسمه‌سازان ایران، مسئول واحد مجسمه‌سازی مرکز هنرهای تجسمی است. برپایی نمایشگاه‌های انفرادی و شرکت در نمایشگاه‌های جمعی در داخل و خارج از کشور از جمله فعالیت‌های نمایشگاهی قشقایی هستند.
او برنده اول و ممتاز مسابقات سراسری در شهرستان تبریز برای اجرای تندیس"رهایی" / شهرستان تبریز/ سال 1367 نفر اول مسابقات سراسری در ارتباط با شهرستان خرمشهر "انسان و پرنده" شهید/ بهمن سال 1368، نفردوم در مسابقات مجسمه‌سازی در ارتباط با استاد شهید مرتضی مطهری/ اسفند 1368، نفر اول مسابقات مجسمه‌سازی در ارتباط با مبارزین فلسطین انتفاضه، نفر اول و منتخب مجسمه عروج انسان و پرنده/ خرمشهر/ 1372، رتبه ممتاز از دفتر حفظ و آثار و ارزشهای دفاع مقدس/ 1374، نفر اول و سوم در مسابقات سراسری تندیس سپاه آفرین از انجمن مدیران صنایع ایران/ سال 1374، نفر اول و دوم در مسابقات سراسری طرح بنای یادبود سرداران شهید در کرمان 1376 است.

حسين غلامي
حسين غلامي متولد 1342 تهران و مدرس انجمن خوشنويسان از سال 1365 است. مجموعه كتاب مشاعره حافظ (كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان) مرقع خوشنويسي رحلت امام(حوزه هنري) كتابت اشعار مرحوم اوستا ،برپايي چند نمايشگاه انفرادي و شركت در چندين نمايشگاه جمعي در داخل كشور و نمايشگاه گروهي در مجتمع هنر و ادبيات دفاع مقدس (1367)، نمايشگاه گروهي فرهنگسراي ارسباران، نمايشگاه گروهي فرهنگسراي بهمن، نمايشگاه طريق جاويد دانشگاه تهران (1375)، جشنوارة خوشنويسي جهان اسلام (1376)، شاخه نستعليق (1376)، باكو، دومين جشنواره خوشنويسي جهان اسلام (1381)، جشنواره امام علي از جمله فعاليت هاي اين هنرمند هستند.



قسمت نظرات غیر فعال میباشد

یادداشت روز


وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است

برای برپایی کیفی‎تر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمی‎دهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانه‎ای مرکزی به‎صورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دوره‎های مختلف جشنواره به‎طور فعال‎تری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاه‎های توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان می‎شود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.

بسیاری از از آثار راه‎یافته به چنین جشنواره‎هایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آن‎ها به جشنواره‎های مختلف راه یافته‎اند، درحالی که می‎توان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاست‎گذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنواره‎ها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار می‎کند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیق‎تر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.

تناسب آثار با ماموریت‎های محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاک‎ها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاست‎ها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیبایی‎شناسی ارزیابی و داوری می‎شوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و به‎واسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استان‎ها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.

کشف استعدادهای جوان و هدایت آن‎ها مهمترین رسالت جشنواره‎های هنری است. اگر برپایی این جشنواره‎ها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر به‎منزله یک کار نمایشی است، اما اگر به‎صورت کیفی‎تر و دائمی‎تر باشد، می‎توان استعدادهای زیادی را در تمام حوزه‎های مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.

 

تولیدات مراکز استان


مصاحبه و گفتگو


گالری تصاویر


فراخوان جشنواره